2013. november 8., péntek

Biztos kezekben

 Dr. Szalai Szilvia Párkapcsolati és önismereti szakember...

Szilvit kb 3-4 éve ismerem, mostanra már nemcsak mint terapeuta és fejlődni vágyó tanuló, hanem mint közelebbi ismerősök, barátok is. Azt hiszem, hogy nem ismerném fel a 3-4 évvel ezelőtti önmagam, amikor először konzultáltunk. Ég és föld a személyiségem, a gondolkodásom, a gondolataim, a céljaim, a terveim...és ennek megfelelően a környezetem és az életem is. Így van ez rendjén. Időt kell adni a változásnak, de el kell kezdeni valahol...


Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy Ő változtatott meg...semmi esetre sem. Én változtam meg, saját akaratból. Nagyon fontos, hogy ezt előre leszögezzük. Ő ahogy az interjúban is olvasható és tényleg nagyon találó és leíró a kifejezéssel illeti magát: „túravezető az önismeret ösvényén“. De az utat Neked, nekünk magunknak kell bejárni. Az út pedig göröngyös, fordulatos, egyszer fent és egyszer lent és bizony nem árt, ha segítő kezek vesznek körül bennünket. Ő az, aki támpontot nyújt, ha bizonytalan vagy, de a megoldásokra, a folytatásra TE magad jössz rá. Ahogy Ő is írja az interjúban, Ő is változik, és MI IS VÁLTOZUNK...mert ez így természetszerű. Semmi sem állandó. Tudjuk ezt. Mi is mindig újabb és újabb dolgokat engedünk meg magunknak, hogy meglássuk. Igen ezt a szót használom, hogy „ megengedjük magunknak“...merthogy ki kell várni az időt, amíg MEGLÁTHATJUK MAGUNKAT KÍVÜLRŐL, amíg ránézhetünk az adott szituációnkra külsős szemmel. Objektíven. De ez magunktól sokszor nem megy...(egyébként megjegyzem lehet erre trenírozni magunkat, nem egy utolsó ötlet, de hosszú hosszú évek önismereti munkája, mire valakinek ez sikerül...de csak azt tudom mondani, hogy valahol el kell kezdeni)


Szilvi az én érdeklődésemet mint "párkapcsolati szakértő" keltette fel annak idején, e két szóval nem is jellemezhető igazán Szilvi munkássága, tevékenysége nagyon összetett területet foglal magába. Mit jelent az, hogy párkapcsolati szakértő? Gondoljuk: " igen szuper , akkor Ő segít majd eligazdoni az ÜGYES-BAJOS SZERELMI ÜGYEINKben, amelyek nap mint nap újabb és újabb megoldásra váró feladatokat bocsátanak elénk" (már ha észrevesszük egyáltalán, hogy ezek megoldásra váró úgynevezet „tesztfeladatok“). Legelső találkozásunkkor én is pont ezeket gondoltam...aztán a beszélgetésünk kb első 5 perce után rájöttem: az igazságra: nem a párunkat meg kettőnket kell kielemezni és változtatni...hanem saját magamat, magunkat. Hups mondom...nem gondoltam erre. Meglepetésként ért a hír megmondom őszintén. Ha én változom, akkor vajon a környezetemben is változás fog beállni? Tényleg? Leesett a nagy tantusz...és azóta sok más egyéb "tantusz" is leesett...folyamatosan...hálás köszönet érte Szilvinek és magamnak is, amiért megvolt bennem az akarat, a kiváncsiság, a változásra való készség és hajlam. De nem kell és nem lehet erőltetni, ezt vagy érzi az ember vagy nem. Idő. Azóta már jó ideje kiegyensúlyozott párkapcsolatban élek, de az utamon járva néha én sem tudom, hogy mely ösvénynél térjek le és melyen haladjak tovább...így időközönként én is tanácsot kérek Szilivtől...


Ha hiba, fennakadás, probléma akad a párkapcsolatban, vagy épp a párkapcsolat hiánya miatt búslakodsz, vagy csak saját magaddal kapcsolatban vagy bizonytalan és a "HOGYAN TOVÁBB" kérdése szaladgál a fejedben, akkor az egy jelzés, hogy neked, nekem változtatni kell: vagy úgy, hogy más szemszögből nézek a problémára vagy leginkább leások a gyökerekhez és szépen kielemzem, hogy „hol is van itt a gond“ Ezekhez a felfedezésekhez tud óriási segítséget nyújtani Szilvi. Olyan oldalainkra világít rá és sokszor magunktól mi világosodunk meg...ami(k)ről álmunkban sem gondoltuk volna. Egyszercsak kivirrad és nekünk is megvilágosodnak dolgok. Környezetünk és mi magunk is fényárban úszunk...jó érzés...probáld ki! Ajánlom! Csak úgy potyognak le rólunk a súlyos kövek, terhek, amelyeket cipel(t)ünk magunkkal...csak úgy porzik mögöttünk az út a hátrahagyott kavicsoktól...ekkor érzem a belső békét, belső bizonyosságot, biztonságot. Leraktam, ami nem kell és megyek tovább. Óriási. Szuper. Könnyed. Játszi. Örömteli....és ekkor már egyszerű, világos és teljesen magától érthetődő. Miért nem tettem ezt korábban? - kérdez(t)em magamtól.

Amikor elakadunk, akkor gondolatatinkkal belekerülünk egy ördögi körbe, erről már olvashattál nálam itt és mi csak újra és újra ugyanazon gondolatok körül forgunk és nincs kiút. Kell valami, avagy valaki, aki kisegít bennünket ebből a körforgásból. Na a „valamit“, ami általában betegség, stb nem kívánt kellemetlen dolog formájában érkezik el hozzánk, inkább hagyjuk is. Ezt senki nem szeretné megvárni. Tehát akkor kell valaki, aki megadja a kezdő lökést a továbbhaladáshoz...Szilvi épp ez a személy. Tudományosan a csillag és bolygóállásokkal összehangban a „Fejlődni vágyó“ önismereti szintjének megfelelően kihámozzátok együtt a továbbiakat, feloldjátok az akadályt és utána Te könnyedén lépdelhetsz tovább és keresheted utad...amit előbb vagy utóbb, de biztos vagyok benne, hogy megtalálsz!


Dr. Szalai Szilvi elérhetőségei:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése